SVAR


vad ska ni gå för linije?
Maja: hantverks, textil&design!
Agnes: musik!

vilken outfit skulle ni kunna leva på i ett år?
Maja: shit så svårt.. just för tillfället känns det antingen som min monkispetsklänning och strumpbyxor, annars ett par jeansshorts och randig tröja haha!
Agnes: jag skulle nog välja något enkelt, typ jeans som jag alltid går runt i, en transparant skjorta och converse!

hur långa är ni?
Maja: mäter 168cm över havet.
Agnes: har inte mätt mig på ett år men skulle chansa på 180cm ungefär hehe..

Om ni fick vara någon annan för en dag, vem skulle det då vara?
Maja: det här var också svårt, men att testa vara kille för en dag skulle ju vara intressant. Annars någon sån där superkändis, kan inte komma på någon specifik!
Agnes: om jag skulle vara någon annan skulle det vara en person som slapp bry sig om något, någon som inte var så fruktansvärt ambitiös och som skulle kunna ligga och slappa en heeel dag!

hur länge har du och ossian varit tillsammans maja?

4 månader och två veckor ungefär:)

agnes, vad hände när du stukade foten?
var lite sådär lagomt klantig då vi spelade basket på idrotten och landade snett efter ett hopp.

och till er båda: Vilka bloggar gillar ni att kolla på mest?
Båda: vi gillar båda inspirerande modebloggar!

maja: hur avis är du på mig för att jag har tagit bort min räls:]? och: snart är det väl dax att vi gör något?
Haha sjukt avis skulle jag uttrycka det, är inte ens lite kul.. och ja, snart är det verkligen dax att vi gör något!!

båda: topp tre favoritbloggar? :)
Maja: mina vänners bloggar läser jag ju men tre favoritbloggar som inte hör till vänner är fyndigt by Frida, My Blomquist och Emmy Goodwin.
Agnes: Älskar att läsa både fyndigt by frida och my blomquists blogg men en som jag även läser är fannyninas eftersom de fotar så otroligt bra!

vilken är favoritfärg???
Maja: har väldigt länge tyckt mest om grönt.
Agnes: har ingen speciell, men pastellfärger och vitt är alltid fint!

vilken är favorit mat ???
Maja: kyckling, helst i kombinationen curry och banan!
Agnes: äter ju allt så egentligen slinker väl allt ner, kycklingwook är man alltid extra sugen på..

vilken är favorit djur ???
Maja: eftersom jag har en hund i huset tycker jag ju om hundar men jag räknar inte in mig i kategorin djurmänniska så jag har inget sådär favoritdjur.
Agnes: ja, jag har en hund hemma som döpts till Kerstin, vet inte om det är hon som gjort så att jag älskar katter..fast förmodligen är det för att jag växt upp med dem hela mitt liv, hehe. Så katter, definitivt.

längsta förhållandet?
Maja: mitt längsta seriösa förhållande är jag i nu!
Agnes: mitt senaste förhållande varade i dryga 3 månader, vilket även var mitt längsta.

favoritskor?
Maja: converse helt klart.
Agnes: converse är ju något som man kan ha till allt, men mina stövletter är nog ändå en favorit!

bästa vän?
varandra hehe, men det finns hur många som helst som betyder jättemycket också!

favoritplats?
Maja: bamboo island, Thailand.
Agnes: fotbollsplanen på sörvalla.

favoritlåt?
Maja: Jag hatar att jag älskar dig och jag älskar dig så mycket att jag hatar mig- Håkan Hellström.
Agnes: Your song-Elton John.

sexigaste sporten på pojkar?
Båda: tvättbrädemagade fotbollspojkar hehe;)

eran första kyss?
Maja: som jag räknar seriöst så var det i sjuan.
Agnes: beror som sagt på hur man räknar, men slutet på femman var nog hyfsat seriöst.

är ni romantiska?
Maja: jag skulle typ inte säga romantisk men lite sådär trevligt oväntat söt kan jag vara!
Agnes: nej, jag är inte särskilt romantisk enligt min åsikt, hehe..

lägg upp era spotify listor(a)?
Maja: klicka HÄR för att komma till den.
Agnes: om jag kunde skulle jag också lägga in en länk, men tro det eller ej, jag har inte spotify!!:O

värsta skadan ni har haft?
Maja: måste vara mitt uttöjda ledband förrförra sommaren.
Agnes: bröt hanleden för 7 år sen, MEN för nuvarande är det såklart min fot som jäklas.

gymnasium? ska ni gå specialidrott?
Maja: som skrivet redan hantverks och där kan jag inte ha någon specialidrott!
Agnes: när man går musik så är det inte möjligt att välja specialidrott, så tyvärr blir det inget sånt.

vad är eran dröm? asså framtidsdröm!
Maja: har senaste veckan lagt upp att jag ska gå hantverks, jobba något år sen flytta till Stockholm och bli superstylist. Jobba som det och tjäna lite trevliga pengar sen flytta hem igen och starta egen butik. Lite småtöntigt kanske men så är det.
Agnes: jag ska spela musik, det har jag alltid velat. Vet inte om jag skulle vilja göra det som en artist, men ett band skulle allt vara roligt att spela/sjunga i!

hur lärde ni känna varann?
Båda: det var genom fotbollen men det var inte förrän i slutet på sexan vi började umgås.

något ni ser fram emot? Och säg inte göteborg för det har jag redan fattat:$
Maja: Jag ser sjukt mycket framemot Grekland, sen sommarlovet såklart!
Agnes: känns som att min vår kommer gå fort, har så mycket kul att göra. Beatleskonsert, Umeå Open, Stora Sundis Cup, Grekland...

vem är den smarta av er två? och vem är den vilsna?
Båda: Ja, alltså det här varierar faktiskt från dag till dag (nog för att Agnes alltid är vilse men). Vi är liksom smarta och vilsna på olika sätt;)

favoritglass?
Maja: blåbärsglass när man köper det på bigpack, annars är melonglass en favorit också.
Agnes: Vaniljglass med chokladkross, antagligen?...

Om ni var ett djur vilket och varför?
Maja: jag skulle vilja vara någon fin färgglad fisk för att få prova leva under vatten hehe.
Agnes: smidig som en fin, svart panter skulle inte vara så dumt.

Hur ser erat drömmål/drömräddning ut?
Maja: att klockrent, slå en sträckt vristvolley upp i krysset. Sjukt snyggt skulle det vara va?
Agnes: ett friläge som sedan slås upp mot krysset, som man slänger sig och tippar upp över ribban!

Sådär ja, hoppas ni är nöjda med våra svar!!


Kommentarer
Postat av: Emma

sv: hehehehehe:$

2011-02-05 @ 22:41:00
URL: http://emmagjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0