Maja: förändring

Just nu tänker jag väldigt mycket. Har gjort det senaste veckan över huvud taget. Känns som att det gör mig en aning frånvarande och jag vet egentligen varför det är så just nu. Eller jo, på ett ungefär i alla fall. Det händer så mycket runt omkring hela tiden. Saker liksom ändrar på sig, på alldeles för kort tid och jag hinner inte med alls. Jag är sån där som inte tycker att förändringar ska hända för fort. Jag blir lite smått tokig då. Vill att det ska gå i lugnt tempo så jag får en chans att ifrågasätta eller bromsa om det skulle behövas. Nu hinner jag inte med. Fotbollslaget ändras, vi ska välja till gymnasiet, jag ska helt plötsligt hinna med både världens bästa vänner och världens bästa kille, utan att någon blir besviken. Samtidigt är skolan viktigare än någonsin och jag får lite smått prestationsångest över vissa saker och ja. Jag hinner inte med, inte utan att bli stressad och känna att jag helt kan slappna av. Insåg idag att en dag som den här, då jag, efter jag kommit hem från skolan är bara hemma faktiskt inte behöver stressa som en dåre. Brukar nästan ALDRIG vara det för att jag vill hinna med så mycket som möjligt. Insåg idag att man inte behöver göra saker hela tiden, för då mår man inte bra.
Egentligen vet jag inte vad jag ville ha sagt med den här texten, kanske att ni ska stanna upp och bara vara ett litet tag. Tro mig, det behövs ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0