Maja: nytt år, nya möjligheter

Startade 2013 med en kul nyårsfest som jag och Hannis hade styrt ihop och dagen efter var en riktig mysdag med Moa. De första månaderna under 2013 var det många roliga 18-årsfester och i maj var det även min tur att fylla år, ta ett efterlängtat körkort och äntligen få börja jobba på H&M. På sportlovet var jag iväg till hemavan med min familj och Hanna och i juni spontanåkte jag till Stockholm för att hänga med lite släkt och shoppa lite. Sista helgen i juni var även stadsfesten, en av sommarens bästa helger lätt. Fick se världens bästa Håkan och hänga med finaste vännerna. 
Jag tycker att första delen av 2013 var himla bra, verkligen.
  
I juli jobbade jag väldigt mycket och kände ofta att jag inte hann med saker jag gärna ville göra, men hann i alla fall med att bland annat fira Mois som fyllde 18, ha en riktigt mysig kväll med Hanna och hänga med Marre i stugan. I augusti när jag slutat jobba åkte jag och Marcus till Side. En av de allra bästa veckorna detta år. Att bara få vara med den man älskar mest en hel vecka i värmen, det slår ju väldigt mycket. 
I november åkte jag stjärnan till Stockholm för att se idol och i november fyllde även min älskade moster 40 år och jag höll mitt allra första riktiga tal. 
Annars innehöll hösten mest mys. Några roliga festtillfällen men mest mys. Och inte att förglömma, denna hösten har jag jobbat väldigt mycket också. Men allra mest nu i december. 
 
Jag hade egentligen tänkt göra en mer ordentlig årsresumé men eftersom jag haft otroligt otur med både kamerautrustning och hårddisk så har jag ju bara bilderna som synts i bloggen att använda och då orkade jag inte göra det. Det här året har i alla fall gått väldigt fort och jag har ofta känt att jag inte alls hunnit med saker jag velat göra och det beror nog främst på jobbet och på fotbollen. 

2014 innebär verkligen nytt år och nya möjligheter för mig. I juni går jag ut skolan och har fullt sikte på Stockholm till hösten. Det känns både läskigt och väldigt kul eftersom det är något jag verkligen längtat efter länge. Men något jag verkligen ska göra under 2014 är att försöka leva i nuet och uppskatta saker jag gör mer. Att försöka att inte bara längta till nästa sak hela tiden och att verkligen ta vara på allt jag har omkring mig. Främst vänner, familj och pojkvän. Att kliva in i 2014 blir spännande och jag känner mig redo.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0